luni, octombrie 07, 2013

Dupa 2 ani de la ultima activitate de perfectionare Comenius , anul acesta am avut din nou privilegiul de a obtine o bursa Comenius prin intermediul A.N.P.C.D.E.F.P . Astfel intre 25-31 august 2013 am participat in Norvegia , orasul Voss , la cursul Grunnlaget Methodology- Concept Teaching Model , organizat de Pedverket Competances , o organizatie de trainning pentru profesori condusa de Andreas Morten Hem si Gunvor Sonnesyn. Pe parcursul unei saptamani am aflat despre istoricul educatiei incluzive in Norvegia , o tara in care  scolile speciale nu mai exista de zeci de ani , am participat la ore sustinute de cadre didactice intr-o scoala privata , lectii desfasurate dupa metodologia Grunnlaget si am invatat in ce consta aceasta metoda . Practic se refera la o metoda de predare a conceptelor , insistand pe categoria de baza si subcategorii si facilitand exprimarea verbala completa
de exemplu: Ce este acesta ?( Mar)
Acesta este un mar . ( nu se accepta raspunsul  - un mar )
Ce este marul ??
Marul este fruct ( nu se accepta doar raspunsul fruct)
Ce forma are marul ??
Marul are forma rotunda ( nu se accepta raspunsul  rotunda , sau frma rotunda , ci se cere un raspuns complet ).
O alta parte a acestei metode este ,,analytic coding ,, - un proces de comparare si stabilire a asemanarilor si deosebirilor  prin intermediul  discriminarii in functie de un criteriu dat.
 Pe parcursul acestei saptamani am vazut un sistem de educatie mult mai permisiv si mai putin structurat fata de cel din tara noastra ( pe care nu neaparat l-am apreciat ) dar am apreciat foarte mult incluziunea totala si consider ca incluziunea este masura gradului de civilizatie al unei societati .
Participantii la acest curs au fost din UK, Malta, Croatia, Cehia , Turcia si Romania .
In incheiere atasez cateva poze si mentionez ca acest curs a fost posibil cu ajutorul U:E prin programul Long Life Learning -



sectorial Comenius.