marți, iunie 22, 2010

Paul Moore Schulle , Wehretal Germania







Continuând activitaţile de proiect din cadrul proiectului multilateral Comenius , finanţat prin fonduri Comenius si FSE ne-am deplasat in perioada 17-22 mai 2010 in ce-a dea doua mobilitate in Germania , intr-o mica localitate Wehretal, la 3 ore de Frankfurt . Dincolo de curatenia desavarsita si de organizarea impecabila a activitatilor am vazut din nou spiritul german ce poate fi caracterizat printr-un singur cuvant : eficienta .
De la reglementari legislative , pana la organizarea scolilor si a modului cum este gandita educatia speciala precum si la planificarea carierei persoanelor cu nevoi speciale totul este pus sub aceasta emblema a eficientei . Nimic pare a nu fi lasat la voia intamplarii: orientarea elevilor, relatia cu familiile acestora , insertia lor profesionala dupa terminarea invatamantului special, organizarea atelierelor protejate si nu in ultimul rand educarea comunitatii pentru valorizarea persoanelor cu nevoi speciale .
Crearea sentimentului utilitatii pare a fi filosofia care sta la baza sistemului de educatie speciala din Germania .
Am fost impresionati de cat de bine este totul pus la punct , de realizarea curriculum-ului care desi are la baza un curriculum general ofera din nou libertate cadrului didactic de a-si construi propriile scenarii didactice intr-un mod eficient si extrem de functional pentru persoanele cu dizabilitati . Ne -am dus din nou cu elevi din scolile noastre speciale , 3 la numar , elevi care poate aveau mai multe abilitati "academice" dar care in mod evident aveau mai putine abilitati pentru viata reala . Elevii nostri au fost implicati in activitati sportive , de mestesugarit, modelare a lutului, realizarea de mozaic si alte abilitati artistice .
Aceasta vizita a constituit un alt prilej de a compara (desi nu suporta comparatie) organizarea sistemelor de educatie speciala din Romania si Germania .